ADMINISTRATIE

Primăria Voinești se alătură programului de casare a autovehiculelor uzate

Primăria comunei Voinești se alătură programului de casare a autovehiculelor uzate finanțat de Administrația Fondului de Mediu, într-un demers de promovare a unei mobilități mai durabile și responsabile. Potrivit informațiilor oferite de autoritățile locale, în cadrul acestui program, primăria se înscrie cu 100 de autovehicule și contribuie cu 600 lei pentru fiecare dintre acestea, suma totală fiind de 60.000 lei.

Sesiunea de finanțare a programului se va deschide pe data de 21 aprilie 2023, iar primăria Voinești va solicita o finanțare nerambursabilă de 240.000 lei necesară pentru cele 100 de autovehicule.

Potrivit condițiilor programului, autovehiculele care pot intra în programul rabla local trebuie să aibă o vechime egală sau mai mare de 15 ani de la anul fabricației. După aprobarea cererii de înscriere în program și încheierea contractului între primăria Voinești și AFM, cetățenii din comunitate vor fi invitați să se înscrie pe site-ul AFM.

Una dintre condițiile importante pentru a beneficia de stimulentul de casare este depunerea documentelor necesare la primăria Voinești, după ce cetățenii vor figura pe listele transmise autorității locale de către AFM. Primăria promite că va informa în timp util cetățenii din comunitate cu privire la pașii necesari pentru a beneficia de aceste facilități și perioada de depunere a documentelor.

În ceea ce privește această inițiativă, autoritățile locale din comuna Voinești consideră că acest program va aduce beneficii semnificative în ceea ce privește reducerea poluării, îmbunătățirea calității aerului și creșterea gradului de conștientizare a cetățenilor în ceea ce privește importanța protejării mediului. Totodată, se așteaptă ca programul să contribuie la modernizarea parcului auto din comunitate și la promovarea unui transport durabil și mai prietenos cu mediul.