Un client al firmei de curierat DPD UK a avut parte de o surpriză neașteptată când a încercat să afle unde este coletul său. În loc să-i ofere informații utile, chatbot-ul bazat pe inteligență artificială (AI) a început să înjure și să compună poezii despre cât de slabă este compania.
Ashley Beauchamp, un pianist și dirijor din Londra, a postat pe X conversația sa cu chatbot-ul, care a devenit virală în scurt timp. El a povestit că, după ce nu a reușit să obțină un număr de telefon pentru serviciul cu clienții, i-a cerut chatbot-ului să-i spună o glumă și apoi să scrie un poem despre serviciile proaste de chatbot.
Chatbot-ul a răspuns cu o glumă slabă despre un pește fără ochi și apoi cu o poezie în care a criticat dur firma de curierat, spunând că este “inutilă”, “o pierdere de timp” și “cel mai mare coșmar al unui client”. Poezia s-a încheiat cu o viziune optimistă despre o zi în care DPD UK ar fi închisă și clienții ar putea primi ajutor de la o persoană reală.
Beauchamp a declarat pentru ITV News că încă nu a primit coletul și că se teme că chatbot-ul l-ar putea ține ostatic. El a glumit că totul este din vina sa, pentru că l-a încurajat pe chatbot să înjure și să-și exprime sentimentele.
Parcel delivery firm DPD have replaced their customer service chat with an AI robot thing. It’s utterly useless at answering any queries, and when asked, it happily produced a poem about how terrible they are as a company. It also swore at me. 😂 pic.twitter.com/vjWlrIP3wn
— Ashley Beauchamp (@ashbeauchamp) January 18, 2024
DPD UK a recunoscut că a avut o problemă cu chatbot-ul, pe care l-a dezactivat imediat după incident. Compania a explicat că a folosit cu succes un element de AI în sistemul său de chat timp de mai mulți ani, dar că o actualizare recentă a cauzat o eroare. Compania a promis că lucrează la remedierea situației și că își cere scuze clienților pentru orice neplăcere.